=English follows Japanese=
株式会社インタラック西日本(以下「当社」といいます)は、人類に生活の豊かさと同時に心の豊かさをもたらし、0才から100才までの全人格的教育を通じて、意味のあふれる社会を実現するため、並びに世界に言葉・文化・教育の理解進展を深め、人類の深い結びつきと平和共存に貢献するため、人材派遣・人材紹介事業及び外国語関連教育事業を行っております。
これらのサービスを展開していくにあたり、個人情報を含む情報資産を安全に管理することは、当社の重要事項であり、これを確実に実践していくために、以下の個人情報保護方針に基づき、役員及び社員が一体となって、個人情報の適切な取扱いに取り組んでまいります。
制定:2000年3月25日
最終改定:2022年12月1日
株式会社インタラック西日本
代表取締役社長 岡元 正久
1
派遣・人材紹介業務において取り扱う個人情報(※)
- 派遣業務において、サービス提供を希望する登録者に対する派遣求人情報の提案・提供のため
- 派遣業務において、登録者に開示の許諾を得た派遣先に提供するため
- 人材紹介において、サービス提供を希望する求職者に対する求人情報の提案・提供のため
- 人材紹介において、求職者が選考を希望する求人事業者に求職者の応募情報を提供するため
- 人材紹介において、求人事業者における求職者の選考管理のため
- 人材紹介において、求職者に開示の許諾を得た業務提携先に提供するため
2
当社サービスを利用するお客様の個人情報
- リンクアンドモチベーショングループ(以下「当グループ」といいます)によるサービスの案内、提供のため
- お問い合わせ、当グループからの各種連絡のため
3
当社が、外国語指導等の各種業務の委託を受けることに伴って取得した個人情報
- 委託された業務の遂行
4
イベント、カンファレンス、セミナー参加者様に関する個人情報(※)
- 当グループによるイベント、カンファレンス、セミナー等の案内、運営、管理、アンケート実施のため
- 当グループのイベント、カンファレンス、セミナー等のスポンサー、共催企業に提供するため
- 当グループが提供するサービスに関する案内のため
5
取引先の役職員に関する個人情報(※)
- 当グループによる営業活動、取引先管理のため
6
当社が業務を委託する個人の個人情報(※)
- 業務の依頼
- 契約管理のため
7
採用応募者の個人情報(※)
- 当グループによる採用管理、選考手続きのため
- 当グループによるイベント、カンファレンス、セミナー等の案内、運営、管理、アンケート実施のため
- 当グループのイベント、カンファレンス、セミナー等のスポンサー、共催企業に提供するため
- 当グループによる就職活動に関する各種アンケートの実施
- 採用選考の結果、採用となった方の当グループによる内定手続き、または雇用・人事管理のため
- 当グループの採用戦略立案のため
- お問い合わせ、当グループからの各種連絡のため
8
従業員(内定者含む)・退職者に関する個人情報(※)
- 当グループにおける雇用及び人事管理のため
※保有個人データには情報名称に「(※)」を付記しています。
開示等のご請求の具体的な手続きにつきましては、「6. 個人情報の取扱いに関するご相談・苦情について」に記載しております当社の個人情報相談窓口までお問い合わせください。
株式会社インタラック西日本
福岡県北九州市小倉北区浅野二丁目17番38号
代表取締役社長 岡元 正久
個人情報保護管理者 北九州支店アドミニストレーター
【認定個人情報保護団体の名称及び苦情の解決の申出先】
※個人情報の取り扱いに関する苦情のみを受付けています
一般財団法人日本情報経済社会推進協会
認定個人情報保護団体事務局
〒106-0032 東京都港区六本木一丁目9番9号 六本木ファーストビル内
03-5860-7565 / 0120-700-779
個人情報保護方針についてのお問い合わせ・苦情・相談
個人情報保護方針についてのお問い合わせ・苦情・相談は、下記個人情報相談窓口までご連絡ください。
株式会社インタラック西日本 個人情報相談窓口
福岡県北九州市小倉北区浅野二丁目17番38号
E-mail: lit_houmu@interac.co.jp
※保有個人データとは「個人データのうち、当社が開示、内容の訂正、追加又は削除、利用の停止、消去及び第三者への提供の停止を行うことのできる権限を有するもの」を指します。
当社は、当社が提供するウェブサイト・アプリケーションサービス等(以下「本サイト等」といいます)を通じて、本サイト等を閲覧・利用する方(以下「利用者」といいます)のパソコンやスマートフォン等の端末(以下「端末」といいます)に記録された当該利用者に関する情報を、Cookie等を利用して収集し、当該利用者以外の者の電気通信設備(Webサーバ等)に送信することがあります。本サイト等におけるCookie等の利用状況については下記のとおりです。なお、利用者は、ブラウザの設定を変更することにより、いつでもCookie等の利用設定を変更することができますが、Cookie等を無効にした場合、本サイト等の利用に影響を及ぼす場合があります。
種類 | 当社の利用目的 | 送信先 | サービス名 | 送信先の利用目的 | 送信される情報の例 | 送信先のプライバシーポリシー | オプトアウト |
---|---|---|---|---|---|---|---|
アクセス解析・分析 | 本サイトの利用者のアクセスを解析及び分析し、利便性の向上、コンテンツの最適化等を行うため。 | Google LLC | Google アナリティクス | ①閲覧ページごとのアクセス回数や滞在時間、利用環境、地域別の利用者数、流入経路、検索語句等を分析する機能を提供するため。 ②Google のサービスを個々のお客様に合わせてカスタマイズするため(たとえば、おすすめ情報を表示する、カスタマイズしたコンテンツを表示する、カスタマイズした検索結果を表示するなど)。 |
Cookie等デバイスに記録されている識別子 IPアドレス 閲覧したサイトのURLやアプリの画面名 閲覧したサイトやアプリのタイトル 当社訪問の直前に閲覧したサイトのURL 閲覧日時 サイト閲覧者の属性情報 ウェブブラウザやデバイスの種類、バージョン デバイスの画面サイズ等の閲覧環境の情報 |
https://policies.google.com/privacy | https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=ja |
本サイト等における情報の外部送信についてのお問い合わせ・苦情・相談は、下記お客様相談窓口までご連絡ください。
お問い合わせ
株式会社インタラック西日本 お客様相談窓口
福岡県北九州市小倉北区浅野二丁目17番38号
E-mail:lit_houmu@interac.co.jp
Interac West Company Co., Ltd. (hereinafter “The Company”), to achieve a more meaningful society through providing “whole person” educational services that enrich the hearts, minds, and lives of people of all ages; and to contribute to more harmonious and closely knit relations among all people by promoting a deeper understanding of the world’s languages, cultures, and learning; conducts worker dispatch, recruitment, and foreign language education related businesses.
In our provision of these services, the safe management of information assets including personal information is an important matter to The Company; to ensure that it is practiced, all executives and employees of The Company will unite to strive to handle personal information appropriately, according to the Personal Information Protection Policy.
Established: 25 March 2000
Last revision: 1 December 2022
Interac West Company Co., Ltd.
President and Representative Director Masahisa Okamoto
1
Personal information handled in worker dispatch and recruitment work(※)
- To propose and provide information to registrants who wish to receive such services in worker dispatch business
- To provide personal information to clients to whom we have obtained the registrant's permission for disclosure in worker dispatch business
- To propose and provide job information to job applicants who wish to receive our services in the recruiting business
- To provide job information to job applicants who wish to be considered for employment in the recruitment process
- To manage the recruitment and screening of job applicants in the recruiting business
- To provide personal information to business associates to whom we have obtained the job applicants’' permission in the recruiting business
2
Personal information of customers who use our services
- To provide information regarding services, and provide the services of Link and Motivation Group (hereinafter “The Group”)
- For the handling of inquiries, and for The Group to contact relevant parties
3
Personal information acquired by The Company in the course of being consigned various work including foreign language training.
- The conduct of consigned work
4
Personal information related to participants in events, conferences, and seminars(※)
- To inform, operate, manage, and conduct surveys regarding events, conferences, seminars, etc. put on by The Group
- To provide to the sponsors and joint organizers of events, conferences, seminars, etc. put on by The Group
- To inform regarding services provided by The Group
5
Personal information regarding executives and employees of transaction partners(※)
- Sales activities and transaction partner management by The Group
6
Personal information of individuals to which The Company consigns work(※)
- Work requests
- Contract management
7
Personal information of job applicants(※)
- Hiring management and selection procedures by The Group
- To inform, operate, manage, and conduct surveys regarding events, conferences, seminars, etc. put on by The Group
- To provide to the sponsors and joint organizers of events, conferences, seminars, etc. put on by The Group
- For The Group to conduct various surveys regarding job search activities
- For The Group to perform informal appointment procedures, official hiring, and/or human resource management regarding individuals who have been hired as a result of the hiring selection process.
- For The Group to draft hiring strategies
- For the handling of inquiries, and for The Group to perform various contacts
8
Personal information regarding employees (including informally appointed persons) and resigned employees(※)
- For employment and human resource management in The Group
※Retained personal data is indicated by “(※)” in the table above.
The specific procedure for a Disclosure, etc. request is listed in “6. Consultations / Complaints regarding Handling of Personal Information”. Please inquire to The Company’s Personal Information Consultation Desk.
Interac West Company Co., Ltd.
2-17-38 Asano-Kitaku Kokura Kitakyushu Fukuoka
President Masahisa Okamoto
Personal Information Protection Manager Kitakyushu Branch Administrator
【Name of authorized personal information protection organization and contact for complaint resolution】
※Only complaints regarding the handling of personal information are accepted.
JIPDEC
Secretariat of Authorized Personal Information Protection Organizations
Roppongi First Building, 9-9 Roppongi 1-chome,
Minato-ku Tokyo, 106-0032 Japan
+81 3-5860-7565 / +81 120-700-779
For inquiries, complaints, or consultations regarding the Personal Information Protection Policy.
For inquiries, complaints, or consultations regarding the Personal Information Protection Policy.
Please contact the Personal Information Consultation Desk listed below for inquiries, complaints, or consultations regarding the Personal Information Protection Policy.
Interac West Company Co., Ltd. Personal Information Consultation Desk
2-17-38 Asano-Kitaku Kokura Kitakyushu Fukuoka
Email: lit_houmu@interac.co.jp
*The term "retained personal data" means “such personal data over which The Company handling personal information has the authority to disclose, to correct, add or delete the content, to discontinue its utilization, to erase, and to discontinue its provision to a third party.”
Through the website, application service, etc. (hereinafter referred to as the “Site, etc.”) provided by our company, we may collect information about users who browse and use the Site, etc. (hereinafter referred to as “Users”) on their computers, smartphones, and other terminals (hereinafter referred to as “Terminals”) by using cookies, etc., and send such information to the telecommunications equipment (Web server etc) of persons other than the Users, Cookies, etc. The use of cookies, etc. on the Site, etc. is described below. Users may change the settings for the use of cookies, etc. at any time by changing the browser settings. However, disabling cookies, etc. may affect the use of this Site and other services.
Classification | Purposes of Our Company's Use | Destination | Service name | Purposes of External Transmission Recipients' Use | Examples of Transmitted Information | Destination's Privacy Policy | Opt-out |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Access Analysis and Analytics | To analyze and assess the access of users on this site, aiming to improve usability, optimize content, and enhance overall user experience | Google LLC | Google Analytics | To provide functionality for analyzing metrics such as access counts, duration of stay, user environment, regional user counts, traffic sources, search queries, etc. on a per-page basis.
To customize Google services for individual customers (e.g., displaying recommended information, showing personalized content, displaying customized search results, etc.). |
Identifiers stored on the device, such as Cookies. IP address URLs of visited sites and screen names of accessed applications. Titles of visited sites or applications. URLs of previously visited sites before accessing our site. Date and time of access. Attribute information of site visitors. Web browser type, version, and device information. Browsing environment information such as device screen size. |
https://policies.google.com/privacy | https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=ja |
For inquiries, complaints, or consultations regarding the external transmission of information on this site, etc., please contact the Customer Service Desk below.
Contact Us
Interac West Company Co., Ltd.
Customer Service Desk
2-17-38 Asano, Kita-ku, Kokura, Kitakyushu, Fukuoka
E-mail:lit_houmu@interac.co.jp